reklama

Ako sa dostať do Košíc (cestopis na pokračovanie)

Kazdý rok rieši množstvo Slovákov pracujúcich v zahraniči, ako sa dostať na Vianoce domov .... Čím ďalej na východ, tým ťažšie :(

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Prvý sviatok vianočný. Ležím doma v Košiciach na gauči a idem písať svoj prvý blog. 

Keď som sa asi v polovici novembra začala venovať otázke, ako pôjdeme na Vianoce domov, mala som dve možnosti: autom alebo lietadlom. Autom som šla pred pár rokmi a cesta nazad bola strašná, husté sneženie. Nehovoriac o tom, že do Košíc nemáme diaľnicu ani 25 rokov od komunizmu, ostáva mi teda ísť cez Budapešť, majú už konečne ten obchvat? Či zase budem blúdiť a hľadať M30? Nie, autom nejdem, pôjdeme lietadlom. Otvorila som Skyscanner, najznámejšiu stránku s letenkami. Zadala vianočný termín, let Brusel- Košice. Tu sú len dve možnosti. ČSA, ktoré nebyť Mečiara mohli byť aj naše (neviem, čo iné v tomto logu predstavuje písmeno S, ak nie slovenské) alebo Austrian, ktorý ešte túto linku bohvieprečo drží. Skyscanner teda vygeneruje letenky. Vianočný termín, ceny 380-430 eur, tie najdrahšie v blízkosti Štedrého dňa. Letenky potrebujem tri, aj pre moje ratolesti, ktoré študujú na VŠ. Už chápem, prečo Austrian túto linku drží!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale neprekvapilo ma to. Je to tak každý rok. Pre zaujímavosť pozriem aj na iné destinácie, kam by sme šli namiesto domov? Bangkok? 390! New York? 400! Dubaj? 380! Pýtam sa rodiny, kam pôjdeme? Do Thajska na pláž, či domov na východ? Deti sú lokálpatrioti: do Košíc! Veď je tu ešte Ryanair!

A tak idem na stránku Ryanairu. Charleroi-Bratislava, cca 120 eur. Charleroi je letisko, ktoré je od Bruselu vzdialené 80 km. Z domu treba odísť tri a pol hodiny pred odletom, ísť na metro, na centrálnej stanici prestúpiť na vlak, sedieť v ňom hodinu, vystúpiť v Charleroi, tam nastúpiť na autobus, ktorý má konečnú na letisku.... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tam nastúpiť na lietadlo, priletieť do Bratislavy a ísť na vlak do Košíc. Idem pozrieť vlaky, mám v tom zmätok, IC či Regiojet? Všetko jedno, po 17h nejde do Košíc už vôbec NIČ! A to som v počula, že idú rušiť IC! Ktoréééée???

Hľadám ďalej, nachádzam rýchlik o 17.55, ale ide len po Poprad. Potom už len nočný! Tento je pre mňa úplnou záhadou, pretože píšu, že ide 11 hodín bez prestupov! Kadiaľ to, preboha, ide? Cez Prahu? Alebo ho niekam na päť hodín odstavia na vedľajšiu koľaj, aby sa ľudia mohli v kľude vyspať, bez trmácania? Neviem. Ale nemám chuť to vyskúšať. Volám bývalému manželovi, či po nás nepríde autom. Jasné, že príde. Ako dobre, že máme normálny vzťah :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O pár týždňov neskôr, 21.12. 11.00, zatváram dom v Bruseli. Auto nechávam v garáži, pri pohľade naň mi je smutno, že ním nejdem. Ale kto vedel, že to Zem s otepľovaním myslí fakt vážne a na Vianoce nebude žiadne sneženie? Takže ideme pekne na metro, na stanici prestúpime na vlak, hodinku sa vezieme, potom na autobus, jasné, že mierne hysáčim, či všetko stihneme, ale dcéra ma ukľudňuje: mami, veď hlavné je, že sme spolu! :-*

Na letisko v Charleroi prichádzame 50 minút pred odletom, keď sa ozve hlásenie: let do Bratislavy bude z prevádzkových dôvodov meškať 30 minút! No, a sme došli. Premýšľam, čo urobíme, keď napokon ten vlak do Popradu nestihneme. Pôjdeme na ten nočný? Snažím sa na to nemyslieť, veď Ryanair to dáko doženie, fúka predsa vietor...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kým sme sa nasáčkovali do lietadla, meškali sme už takmer hodinu a ja som sa už tešila iba z toho, že sme spolu. Postupne mi to už začalo byť jedno. Život sa nakoniec s nami predsa len trochu pomaznal a vlak do Košíc sme stihli. Aj môj exmanžel po nás prišiel a o polnoci sme boli doma! 13 hodín cesty! To by sme už mali v Phukete za sebou aj prvé kúpanie v mori! Ale vstup do bytu a v ňom moja mama, vôňa vanilkových rožkov a stromček, tomu sa predsa nevyrovná žiadna pláž!

Lucia Rennerová

Lucia Rennerová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som tlmočníčka a prekladateľka na voľnej nohe. Od roku 2004 pracujem pre európske inštitúcie v Bruseli. Pravidelne však chodím domov do Košíc, pretože domov mám len tam. V súčasnosti kandidujem do EP za Zmenu zdola Jána Budaja na kandidátke Oľano s číslom 11. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu